Näille sivulle kerään kuvia, rakkaasta koru harrastuksestani. Yritän pitää harrastisuksesta kynsin ja hampain kiinni, sillä sairastan nivelreumaa, eikä koruilu ole helppoa minulle. Usein korut valmistuvat tuskallisen hitaasti, mutta lopulta ne tulevat valmiiksi. Kirjoitan aina mukaan lyhyen kuvauksen, käytetyistä materiaaleista, sekä punontatekniikasta.
Lisää korujani löytyy myös osoitteesta maahettaret.blogspot.fi joka on yhteinen blogi sisarieni kanssa. Tervetuloa korumaailmaani !

keskiviikko 2. helmikuuta 2011

Muunneltava meripihka kaulakoru

Valmistin toisenkin muunneltavan korun. Helmiksi valitsin meripihkahelmet.
 Tässä koru kokonaisuudessaan.
 Riipusosa on irroitettavissa, kiinnitys pienellä jousilukolla.
 Helmiosaa voi käyttää  erillisenä ranneketjuna.
Ketjua omana kaulakorunaan.

14 kommenttia:

  1. Ihana hehku meripihkahelmissä :-)

    VastaaPoista
  2. Mags, meripihka on kaunis helmi. Nuo helmet ovat tummaa sävyä, olen nähdyt oikein kauniita, kellertävämpiä helmiä. Niitä on vain vaikea löytää. Nuokin helmet ovat synteettisiä. Luonnon meripuhkahelmiä ei oikein ole tarjolla.

    VastaaPoista
  3. Onpas kaunis :) upeat helmet... muunneltavuus on hieno idea.

    VastaaPoista
  4. Tanja,
    Nuo meripihkahelmet ovat ihania, ne ovat lemppareitani. Karneolit ja ametistit ovat myös kauniita. Olen itse vaihtelunhaluinen ihminen, siksi kiehtoo ajatus koruista joita voisi vekslata eri kokonaisuuksiksi, mielin määrin.

    VastaaPoista
  5. Ihana hohto!! Ja taas tuo piina.... Miten saan sen itse opeteltua. Aloittelen ja puran KOKO AJAN, mutta PERIKSI EN ANNA! =) Oot muuten tosi taitava kuvaajakin, koska saat tuon poltavan hohdon linssin läpi iskemään tajuntaan!!

    VastaaPoista
  6. Ninni,
    minkälaiset ohjeet sinulla on piinan tekemiseen?,
    olisiko tuosta mitään apua

    http://www.mailleartisans.org/articles/articledisplay.cgi?key=9008.

    Korujen kuvaaminen on aika vaikeaa, vaatii paljon valoa. Muutamat aikaisemmat kuvat ovat tulleet hengettömiä pimeitä otoksia.

    VastaaPoista
  7. Kati,
    kiitos positiivisesta kommentista :) Uusien ideoiden kehittely on hauskaa.

    VastaaPoista
  8. Upeat korut, aivan mielettömän upeat!
    Ja niin kauniisti esitelty, ihanat ♥

    VastaaPoista
  9. Seijastiina,
    olen punonut aiemmin jo suurimman osan ketjuosista. Nyt olen yhdistellyt niistä uusia kokonaisuuksia. Noita pieniä välilinkkejä on helppo tehdä, lanka jota käytetään on ohuempi, pystyn sitä kieputtelemaan aika hyvin.

    VastaaPoista
  10. Voi kääk! hienoja! olet taas tehnyt sisko! Nyt mulle tulee hätä, en oo saanut mitään aikaseksi tällä saralla pitkään aikaan. Viellä pidempi aika on siitä kun olen tuotoksiani ehtinyt kuvata.

    Tosi onnistunut koru, rakastan meripihkaa se on sitten upea materiaali

    VastaaPoista
  11. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  12. Kaarnikka,
    Löysin meripihkahelmiä vaaleampiakin, tilaan sitten kun varat antavat periksi. Voitaisiin pitää taasen semmoiset korujenvalmistuspäivät.
    Eikös vain.

    VastaaPoista
  13. en olisi tiennyt punaista kiveä meripihkaksi, hopeaan yhdistettynä on todella yksinkertaisen tyylikäs. Minulla oli aikanaan keltaisen ja vähän ruskean kirjavat meripihkahelmet, mutta aikojen saatossa olen lahjoittanut ne eteenpäin, en muista kenelle, kun tyttäriä on kolme ja tyttöjä lisää 4 lapsenlapsissa, on korunkerääjiä ja talteen ottajia tarpeeksi. Olen alkanut jo antamaan arvokoruja ajoissa pois. Mitä minä enää niillä, kun en käy kuin perhejuhlissa ja tuttujen luona visiitillä.

    VastaaPoista